Hotailor

podróże

Inteligentny system rezerwacji hotelowych

Wybieraj, porównuj i rezerwuj pokoje w ponad 600 000 obiektach hotelowych na całym świecie - szybciej i łatwiej, dzięki platformie z dostępem do wielu źródeł obiektów hotelowych. Podglądaj ceny konkurencji i zarządzaj marżami w tym samym miejscu.

Produkt jest przeznaczony przede wszystkim dla osób pracujących w biurach/agencjach turystycznych zajmujących się rezerwacją pokojów hotelowych dla swoich klientów. Pozwala on usprawnić pracę tych osób, automatyzując proces wyszukiwania, porównania i selekcji ofert hotelowych, jak również tworzenia vouchera i innych potwierdzeń, włącznie z końcowym etapem rezerwacji. Poprzez skrócenie czasu pracy nad jednym zapytaniem agent jest w stanie przeprowadzić 10 razy więcej rezerwacji dla swoich klientów.
Drugą grupą docelową dla produktu są osoby, którzy pracując w dużych firmach/korporacjach organizują podróże służbowe w firmie - tzw. travel managerzy. Produkt w identyczny sposób ułatwia proces rezerwacji pokoju hotelowego.

Podstawą technologiczną produktu jest innowacyjne połączenie XML/API, które wykorzystujemy, by zintegrować nasz system z bazami danych. 26 autorskich dynamicznych algorytmów skanuje bazy hotelowe 37 dostawców B2B, poddając je jednocześnie procesowi inteligentnej preselekcji i porównując z ofertami znaczących internetowych agencji podróży B2C (np. Booking.com). W rezultacie produkt automatyzuje i digitalizuje pracę agenta podróży. Pozwala on na znaczne skrócenie czasu całego procesu: zapytanie - rezerwacja pokoju hotelowego, włącznie z porównywaniem ofert dostawców B2C. Produkt jest szczególnie dopasowany do potrzeb agencji business travel, gdzie to właśnie czas jest kluczową wartością.
Jednocześnie prezentujemy bardzo unikalne podejście zakładające niezbędność zachowania osobistych relacji agenta podróży z jego klientem, co jest kolejną cechą odróżniającą nasz produkt od podobnych funkcjonujących na rynku. Dodając do tego wspomnianą automatyzację otrzymujemy wyjątkowe połączenie najnowszych technologii IT z zachowaniem bliskich relacji biura podróży z klientem.
Dodatkowo, nasz produkt jest pierwszą mobilną w pełni funkcjonalną platformą dla agentów podróży do obsługi zapytań hotelowych, w szczególności do obsługi kluczowych klientów. W ten sposób w każdym miejscu i czasie (za pomocą smartphone'a) agent podróży ma możliwość wyszukania produktu, aby klient poczuł się w pełni usatysfakcjonowany.
Wszystko to sprawia, że produkt jest również łatwo skalowalny.

Produkt dzięki funkcjonalnościom wymienionym powyżej pozwala zwiększyć efektywność pracy agenta podróży (pracownika biura/agencji podróży). Miesięcznie jest to nawet 140 zaoszczędzonych pracy godzin na osobę. Agent nie loguje się do kilku źródeł, jak to ma miejsce w przypadku użytkowania innych systemów rezerwacyjnych. Wszystkie źródła ma w jednym miejscu, gdzie może porównywać wybrane oferty również z ofertami serwisów B2C. Jednocześnie, system posiada funkcję revenue management - dzięki podglądowi innych ofert i wbudowanej automatycznej marży biura podróży (biuro podróży może swobodnie zmieniać wartość marży i włączyć/wyłączyć automatyczne dodawanie jej do cen pokojów hotelowych). Produkt automatyzuje te procesy, które zabierają najwięcej czasu: wyszukanie odpowiedniego hotelu w konkretnym miejscu (ułatwione, dzięki inteligentnej preselekcji ofert przez system), porównanie ofert i ich cen (wbudowany podgląd na to w jednym ekranie), zarezerwowanie pokoju hotelowego (zautomatyzowane, dzięki połączeniu z dostawcą pokojów hotelowych i wygodnemu systemowi płatności), produkcja voucheru/potwierdzenia (generowany automatycznie).
Efektywność pracy to nie tylko zwiększenie wolumenu sprzedaży, ale możliwość utrzymania klienta, dzięki szybkiemu procesowi przedstawienia konkretnej oferty, dopasowanie do potrzeb klienta poprzez indywidualne podejście. Cały proces rezerwacyjny można zamknąć w pięciu minutach.

Pomysł na ten produkt wyewoluował z poprzedniego produktu, jakim jest platforma, która pozwala na rezerwację pokojów hotelowych na podróże służbowe (B2C/B2B). Jej kluczową cechą jest personalizacja pobytu hotelowego. Taki produkt docenił słoweński ABC Accelerator, który zaprosił nas na sześciomiesięczny proces rozwoju produktu i wypuszczania go na rynek. W trakcie tego pobytu nasz pierwszy inwestor zaprosił nas na spotkanie z największą agencją podróży (również business travel) na Bałkanach. Tam, szef agencji od razu po prezentacji produktu zapytał nas, kiedy możemy mu sprzedać nasz wewnętrzny system, używany do rezerwacji hoteli dla naszych klientów. Zrozumieliśmy, że to będzie właśnie ten skalowalny produkt, którego poszukiwaliśmy. Wspólnie we współpracy zarówno z tą, jak i drugą największą agencją podróży na Bałkanach szlifowaliśmy przez cztery miesiące produkt. Jednocześnie, pozyskiwaliśmy nowych klientów i beta testerów. Odbyliśmy ponad 300 spotkań, a dzięki feedbackowi, który otrzymaliśmy podczas nich, stworzyliśmy rozwiązanie szyte na miarę potrzeb agencji podróży, które były skłonne zapłacić za wersję MVP, a my osiągaliśmy przychody na wersji beta. Odkryliśmy również, że agencje podróży z całego świata mają podobne, jeśli nie identyczne potrzeby.
Dzięki kolejnej inwestycji w wysokości 300.000 euro jesteśmy w stanie łatwo wyskalować produkt. We wprowadzaniu produktu na rynek bardzo pomagają nam imprezy branżowe - braliśmy udział m.in. w ITB w Berlinie, czy WTM w Londynie, a uczestnictwo w branżowych wydarzeniach Międzynarodowych Targów Poznańskich jest dla nas bardzo ważne.
Nasza strategia marketingowa i sprzedażowa opiera się na: growthhackingu (częścią naszego zespołu jest growthhacker pracujący wcześniej w Trivago), współpracy z partnerami (np. Amadeus, który oprócz ścisłej współpracy technologicznej, udostępnia nam również bazę hotelową za pomocą XML/API), dystrybucji online (w tym roku rozpoczynamy internetową sprzedaż produktu na rynku USA), resellerach (partnerzy B2B w Niemczech, Słowenii, Austrii i na Węgrzech) oraz klasycznych spotkaniach sprzedażowych B2B w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Pytania i odpowiedzi Zadaj pytanie Anuluj

Nikt jeszcze nie zadał pytania

Zadaj pytanie za pomocą formularza powyżej

Podpisz deklarację

Dokument to praca początkujacych, jak i doświadczonych przedsiębiorców z branży nowych technologii, inwestorów, przedstawicieli parków technologicznych oraz animatorów lokalnych społeczności. Zjednoczonych, by mówić wspólnym głosem o potrzebach startupów.

Dziękujemy, Deklaracja została podpisana!
  • e fdziękujemy za podpisanie
  • Karolina Kuźmadołączył do nas
  • Jacek Mitygawłaśnie podpisał Manifest
  • E Adamczykjest z nami
  • edyta@cegielski.com.plwitamy na pokładzie
  • Aleksandra Sobczakwłaśnie dołączył
  • Michał Mullerdziękujemy za podpisanie
  • michał zawalskidołączył do nas

2245 osób podpisało deklarację

X

Możliwa jest późniejsza edycja

Tworząc konto w serwisie uzyskasz dostęp do panelu administracyjnego w którym możesz dodać swój profil do bazy Startup Poland!

Zgadzam się na wykorzystanie logotypu i podstawowych danych kontaktowych mojej firmy na stronie internetowej Startup Poland do celów statutowych fundacji.